Haber

Facebook'ta 'hedef reklam' dönemi bitti

Toplumsal paylaşım sitesi Feysbuk, “Partner Categories” (Paydaş Kategorileri) isminde olan, veri sağlayıcı şirketlerin reklam verenler için hedef kitle tasarlarken Feysbuk’un kullanıcı veri tabanını kullanmasına müsaade eden reklam programını  sonlandırdığını bildirdi.

Firmanın “newsroom” adlı blogundan meydana getirilen açıklamada, üçüncü parti veri sağlayıcıların hedeflenmiş reklamlar için Feysbuk veri tabanında hedef kitle oluşturmalarına olanak veren sistemin yürürlükten kaldırıldığı açıklandı.

Açıklamada, “Reklam verenlere Paydaş Kategorileri programını yürürlükten kaldırdığımızı bildirmek istiyoruz. Söz mevzusu program üçüncü taraf veri sağlayıcı şirketlere hedef kitlelerini direkt Feysbuk üstünde biçimlendirme olanağı sağlıyordu. Her ne kadar bu endüstride yaygın bir ergonomik olsa da son 6 aydır aşama aşama uygulamaya koyduğumuz bu adımın Feysbuk kullanıcılarının kişisel veri güvenliğini geliştireceğine inanıyoruz.” ifadeleri yer aldı.



İlişkili Haberler

Feysbuk’un adımı, Londra merkezli siyasal danışmanlık şirketi Cambridge Analytica’nın 50 milyon Feysbuk kullanıcının verilerini ABD ve İngiltere’de seçim ve referandum süreçlerini etkilemek suretiyle izinsiz olarak kullandığının ortaya çıkmasıyla patlak veren skandalın peşinden geldi.

Feysbuk, skandal sonrası kullananların kişisel verilerin istismarına neden olan reklam pratiklerini önlemek için başka adımlar da atmıştı. Şirket, yeni üçüncü taraf uygulamaların onaylarını geçici süreyle durdurmuş ve mevcut üçüncü parti uygulamaların Feysbuk arayüzlerini kullanarak hangi türden ve ne oranda veri elde edeceklerine dair engellemeler getirmişti.

Feysbuk düzgüsel şartlarda reklam verenlerin hedef alacağı kullanıcılara ilişkin kişisel verileri üç kaynaktan elde ediyor. İlki, kullancıların profillerinden ve sitedeki etkinliklerinden elde etmiş olduğu veriler. İkincisi, reklam verenlerin elindeki satın alan detayları. Üçüncüsü ise reklam verenler için müşterilerin önceki satın alma detayları şeklinde internette bulunmayan yada açık olmayan hedef kitle bilgilerini derleyen üçüncü taraf veri sağlayıcısı şirketlerin sunmuş olduğu veriler.

Şirket, bu üçüncü kategorideki verileri kendi veri tabanını geliştirmek için kullanıyordu. Reklamcılar bu verileri Feysbuk’ta hedeflenmiş reklamlar için kullandığında, Feysbuk veri sağlayıcısı şirkete reklam gelirinden hisse veriyordu.

Sadece Cambridge Analytica’nın siyasal kampanyalarda kullanmak suretiyle elde etmiş olduğu veriler, Paydaş Kategorileri programı kapsamında elde edilmemişti. Şirket kullanıcı verilerini dışarıdan izinsiz olarak toplamıştı. Fakat Feysbuk, kullananların veri güvenliğini sağlayamadığı sebebi öne sürülerek eleştiri oklarının hedefi olmuştu. Sektör uzmanları Feysbuk’un üçüncü taraflarla ticari amaçlı veri paylaşımını sınırlayarak, ileride benzer bir skandalın ortaya çıkmasının önüne geçmeye çalmış olduğu değerlendirmesini yapıyor.


Kaynak: NTV

Yorumları Göster

İçeriğimize değerli yorumlarınızla katkıda bulunabilirsiniz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vodafone Telekomünikasyon A.Ş. ile hiçbir ilgisi bulunmamaktadır. Güncel teknoloji haberleri derlemek adına insanlık namına idame ettirilmektedir. Hukuki uyuşmazlıklarda uyar-kaldır prensibi benimsenmiştir.

Facebook

Forumdan Son Konular

Copyright © 2014-2018 VF HaberThemetf

Yukarı